سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چرا فرزندان انسان معمولا شبیه عمو یا دایى انسان هستند؟ - خا د م
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سخن حضرت خضر نبى علیه السلام:
امام جواد علیه السلام مى فرماید: روزى امیرمؤ منین ، على بن ابى طالب علیه السلام در حالى که فرزندش امام حسن و سلمان فارسى وى را همراهى مى کردند، وارد مسجدالحرام شده و در گوشه اى نشست ، در این میان شخص ناشناسى با قیافه و لباسى زیبا به طرف وى آمد و سلام کرد، امام جواب سلام او را داد.
آن مرد در کنار على علیه السلام نشست و به آن حضرت گفت : سه مطلب را از شما مى پرسم ، چنان چه پاسخ پرسش هاى مرا فرمودید، برترى جایگاه خویش را بر همگان ثابت نموده ، و من نیز شایستگى شما براى مقام رهبرى و امامت این مردم اعتراف مى نمایم .
امیر المومنین علیه السلام فرمود: هر آنچه دلت مى خواهد بپرس !
آن مرد گفت :
1- هنگامى که انسان خواب است ، روح او به کجا میرود؟
2- چرا بعضى وقتها حالت فراموشى به انسان دست مى دهد، و گاهى فراموش شده ها به ذهن و یاد انسان باز مى گردد؟
3- چرا فرزندان انسان معمولا شبیه عمو یا دایى انسان هستند؟
على ابن ابى طالب علیه السلام به فرزندش امام حسن مجتبى فرمود: فرزندم ، تو پاسخ پرسش ها را بگو.
امام مجتبى علیه السلام فرمود: و اما پاسخ پرسش اول که وقت خواب روح انسان به کجا میرود و حال و وضع او چگونه است ؟
پس بدان که روح با باد مرتبط است ، و باد با هوا، هنگام بیدار شدن بدن اگر خداوند سبحان اجازه ى مراجعت روح به بدن را بدهد، روح باد را جذب کرده و باد هوا را، و سپس روح به بدن برگشته و انسان از خواب بیدار مى شود، وگرنه تا روز قیامت این روح به بدن مراجعت نخواهد کرد.
و اما پرسش دوم که علت فراموشى و به خاطر آوردن فراموش شده ها چیست ؟
بدان که قلب انسان در حقه و ظرفى کوچک قرار دارد و روى این ظرف را رو پوشى پوشانده است ، وقتى انسان بر پیامبر و آل او علیهم السلام درود بفرستد و بگوید: الهم صلى على محمد و آل محمد، نورى وارد ظرف شده و قلب را روشن و منور مى کند و در نتیجه مطالب فراموش شده به ذهن انسان مراجعت مى کند، و اگر صلوات نفرستد و یا ناقص آن را بر زبان جارى کند، روپوش روى ظرف کوچک قلب باقى مانده و تاریکى و ظلمت او را فرا مى گیرد و حتى آنچه را مى دانسته فراموش مى کند.
و اما پرسش سوم که چرا فرزند شباهت بیشترى به عمو یا دایى خویش پیدا مى کند؟
علت این امر به کیفیت و حالتهاى آمیزش جنسى مربوط مى شود، چنان چه آمیزش در حالتى که بدن و قلب و عروق ، سکون و آرامش طبیعى دارد، و از هر گونه دغدغه ، اضطراب ، و دل مشغولى خالى است انجام شود، نطفه در میان رحم قرار مى گیرد که در این حال فرزند شباهت بسیارى به پدر و مادر پیدا خواهد کرد.
و چنان چه قلب انسان از آرامش و سکون طبیعى بهره مند نباشد، و اضطراب و نگرانى بر وى حاکم شود، فرزند شباهت زیادى به عمو و یا دایى پیدا خواهد کرد.
مرد ناشناس پس از شنیدن پاسخ ‌هاى زیبا و محکم امام مجتبى علیه السلام ، با صداى رسا فریاد برآورد: اءشهد اءن لا الا الله ، و اءشهد اءن محمدا رسول الله ، و اءشهد اءنک وصیة ، و القائم بحجته بعده - و اشار بیده الى اءمیرالمؤ منین و این جملات را پى در پى تکرار کرد، و سپس به ولایت و امامت فرد فرد ائمه پس از على نیز گواهى داده تا به امام نهم حضرت جواد الائمه علیه السلام رسید و گفت :
و اءشهد على محمد بن على اءنه القائم باءمر على بن موسى ((گواهى مى دهم که حضرت جواد جانشین و امام پس از امام رضا علیه السلام مى باشد)).
و در ادامه به امامت حضرت هادى و عسگرى و مهدى علیهم السلام گواهى داده و در پایان گفت : والسلام علیک یا اءمیر المؤ منین و رحمة الله و برکاته و از جاى برخاسته و از محضرامیرالمؤ منین بیرون رفت .امیر المؤ منین به فرزندش امام مجتبى فرمود: به دنبال او برو و ببین کجا مى رود؟
امام مجتبى او را تعقیب نمود، پس از لحظاتى به نزد پدر بازگشته و گفت : وقتى که پاى از مسجد بیرون نهاد، دیگر او را ندیدم : آیا به آسمانها رفت و یا زمین او را در خود فرو برد؟!
امام على علیه السلام فرمود: فرزندم ! آیا او را شناختى ؟
عرض کرد: خدا و رسول او و امیرالمؤ منین بهتر مى دانند.
فرمود: او حضرت خضر پیامبر علیه السلام بود 

اکمال الدین : 1/313، ح 1 و عیون اخبار الرضا علیه السلام : 1/65، ح 35.


جهت ارتباط با ما بر روی تصویر ذیل کیلک فرمائید

خا د م


لیست یادداشت‌ها
آرشیو یادداشت‌ها
روز جهانی بدون دروغ ،یعنی میشود ؟ I Love You I miss you I kiss you روز جهانی ورود ادیان به دین تشیع بخاری در جای جای صحیح خود، از خشم حضرت زهرا سلام الله علیها نسبت به ابی بکر سخن می‏گوید. در کتاب خمس می‏گوید: فغضبتْ فاطمةُ بنتُ رسول‏ اللَّه فهجرتْ أبابکر فلم تزل مهاجرتُه حتی تُوفِّیَتْ. یعنی: فاطمه دختر رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم بر ابی‏ بکر خشمگین شد و او را ترک گفت و این متارکه تا روزی که درگذشت ادامه داشت. (صحیح البخاری، باب فرض الخمس، 4/ 78) 1 ـ نماز. 2 ـ روزه. 3 ـ خمس. 4 ـ زکات. 5 ـ حج. 6 ـ جهاد. 7 ـ امر به معروف. 8 ـ نهى از منکر. 9 ـ تولى. 10 ـ تبرى. امام صادق صلوات الله علیه میفرمایند : ....خداوند تبارک و تعالی موجودی نجس تر از سگ نیافریده است و دشمن ما خانواده ، از سگ نیز نجس تر است (وسائل الشیعه جلد ۱صفحه ۱۵۹ باب۱۱ حدیث۵)
حسین آرین فر